Ungdomsskolen har en fleksibel lovgivning, der giver UngHerning frihed til at hjælpe og guide unge i deres faglige, personlige og sociale udvikling.
UngHerning udvikler stærke fællesskaber, selvstændighed og livsmestring hos de unge.
UngHerning har en nysgerrig og innovativ tilgang til at afprøve nye ideer og tiltag for at nå vores mål. Dette gøres med en inddragelse af samarbejdspartnere, forældre og ikke mindst de unge.
I UngHerning er læring og udvikling i fokus. Dette ses blandt medarbejdere som er åbne over for forandringer. De inddrages i forandringsprocesser, hvor de aktivt deltager i at identificere og implementere nye indsatser.
UngHerning er en aktiv medspiller ift. at igangsætte tiltag og initiativer som unge, forvaltningen og politikere ønsker. Vi benytter mangfoldigheden i vores organisation til at skabe optimale indsatser og samarbejder, både lokalt og bredt i hele kommunen.
Vi prioriterer sammenhæng, hvor der stræbes efter at skabe forbindelser og relationer, der binder indsatser sammen på tværs af forskellige afdelinger i organisationen.
Dette skaber en følelse af helhed og meningsfuldhed, og er en væsentlig del af vores ambition om, at skabe en attraktiv arbejdsplads med stor følelse af stolthed og tilhørsforhold blandt vores ansatte.
I UngHerning arbejder vi vedholdende med fælles mål og medarbejderne bidrager med deres forskellige faglige og sociale kompetencer. Vi deler både succeshistorier og udfordringer åbent.
Medarbejderne får støtte og kompetenceløft til at håndtere deres opgaver gennem intern og ekstern vidensdeling. I UngHerning stræber vi efter at gøre vores arbejdsmiljø meningsfuldt, således vi kan tiltrække forpligtede, engagerede og dygtige medarbejdere. Vi vægter fleksibilitet højt, da det giver os mulighed for at tilpasse os de unges skiftende behov og ønsker.
Vores forskellige afdelinger og personaleprofiler arbejder tæt sammen om at skabe mening, fællesskaber og livsmestring for alle unge mennesker i forskellige livssituationer.
UngHernings anerkendende pædagogiske tilgang bygger på nærvær, nysgerrighed og tryghed, hvor vi styrker den professionelle relation og guider de unge i mestringsstrategier.
I UngHerning har vi indsatser, der tilpasses forskellige ungegrupper med klare og relevante mål. Vi skaber et trygt miljø, hvor de unges sociale og personlige udvikling vægtes.
Vi arbejder ressourcefokuseret på at udvikle de unges kompetencer og dannelse.
Vi lægger stor vægt på det forebyggende og trivselsfremmende arbejde med de unge, hvor vi fokuserer på at skabe meningsfulde fællesskaber, styrke deres sociale kompetencer, og fremme en positiv udvikling gennem forskellige initiativer og fællesskaber.
UngHerning introducerer de unge for praksislæring gennem temaorienteret undervisning og fritidsindsatser. Vi har fokus på at præsentere dem til forskellige uddannelses- og erhvervsmuligheder gennem brobygning, praktikker og virksomhedsbesøg mm.